Wie jarig is, trakteert. Dat is een gezegde die gebruikt wordt om gratis taart te scoren van je collega’s op werk. Maar we weten stiekem allemaal wel dat wie jarig is het liefst zelf cadeautjes krijgt! En daar kun jij als ondernemer van profiteren! In mijn vorige blog vertelde ik hoe belangrijk leads zijn voor jouw onderneming. Ongeacht wat jouw business is. In dit artikel zal ik je vertellen wat de beste Facebook advertentie is om leads te genereren…met schitterende resultaten.
Waarom zou ik facebook advertenties gebruiken?
Ok ik ga nu heeeeeel eerlijk zijn. Op dit moment, geeft NIEMAND om jouw product. Echt niemand… Schrik je hiervan? Mooi! Want het is bijna helemaal waar. Natuurlijk zal je directe omgeving weten wat je doet en wat je verkoopt. Maar gaan die ook van je afnemen? De kans is groter dat ze dat niet doen. En je kunt wel je posts op Twitter/Insta/Tiktok etc plaatsen maar in de meeste gevallen is het alsof je schreeuwt in de leegte. Jouw toekomstige klanten liggen voor het oprapen.
Met Facebook-advertenties kun je 24 uur lang heel gericht (Of minder gericht) jouw diensten of producten laten zien aan mensen waarvan je zeker kunt zijn dat zij er ook geïnteresseerd in zijn. (Dit is waarom je moet weten WIE nou jouw ideale klant is).
Pak even jouw ideale klant erbij! Of als je die nog niet hebt gedaan, maak hem/haar nog even. Je kunt er hier meer over lezen. https://www.dxpmedia.nl/leads-de-benzine-voor-jouw-business/
Wat is de beste facebook advertentie om leads mee te genereren?
Zoals ik hierboven al zei, mensen die iets te vieren hebben willen graag cadeautjes. Het doel van deze advertentie is dus ook om deze mensen een cadeautje te geven in ruil voor hun gegevens. (e-mailadres etc). Dit doen we met de Leads-advertentie op Facebook zelf! Dit type advertentie is al een schitterende manier om voor relatief lage kosten, veel leads te genereren. Dit komt omdat de drempel bij deze advertentie erg laag is! Potentiële leads worden niet naar een landingspagina op jouw site geleid maar krijgen alles te zien op Facebook zelf! Maar, als we deze advertentie combineren met een speciale aangelegenheid, wordt het pas echt magisch!
Denk aan:
- Verjaardagen
- Trouwdagen
- Verloving
Er zijn natuurlijk veel meer van dit soort dagen die je kunt gebruiken. Het idee achter deze advertentie is heel simpel. Jij geeft je bezoeker een cadeau in ruil voor hun gegevens.
Stel je hebt een webshop, wat je verkoopt maakt niet uit. Je geeft mensen die bijna jarig zijn een bon met korting, of als je dat niet wilt, kun je een cadeau meegeven als die persoon iets besteld! Hier kun je best creatief in zijn.
Hoe zet ik deze Facebook-advertentie op?
Ok nu komen we een beetje in het technische gedeelte. Ik zal het zo makkelijk mogelijk maken. Mocht je er niet uitkomen in dit proces, stuur dan even een berichtje naar https://m.me/DXPMedia.
Ik ga er nu even van uit dat je een Facebook Business Manager account hebt, (zo niet dan is dit zeker aan te raden) Ga naar je advertentiebeheer en klik op maken. Volg de stappen om het op te zetten tot je bij het stukje doelgroep komt. Dit is het belangrijkste deel. We gaan nu bepalen wie jouw advertentie te zien krijgt.
Weet je nog wat de kenmerken zijn van jouw doelgroep? Verwerk deze hierin. Maar het mooiste is dit: Je kunt bepalen dat je deze advertentie alleen laat zien aan mensen in jouw doelgroep die bijna jarig zijn, net verloofd zijn of een ander jubileum hebben.
Kies daarna een budget en ga naar druk op volgende. Bij dit gedeelte bepaal je hoe de advertentie er uit moet zien, de tekst, de afbeelding, maar vooral het formulier. Kies voor formulier maken en volg de stappen.
( Je kunt de foto’s bekijken om het visueel duidelijker te maken.)
Eigenlijk is dit het! Deze advertentie zal je zeker helpen meer leads te krijgen. Niet alleen zorgt deze advertentie voor mogelijke aankopen in je webshop, je creëert hier ook een poel van contacten die je op elk gegeven moment weer kunt benaderen met aanbiedingen of nieuwe producten!
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en schroom dus niet om een bericht te sturen als je er niet uitkomt.